Kasia Pszonicka
  • Blog
  • Jednostronicowy Biznesplan
  • Kurs “Strategiczny Start”
  • Podcast
  • Sklep
  • 0 produktów
Kasia Pszonicka
11K
3K
660
237
Kasia Pszonicka
  • Blog
  • Jednostronicowy Biznesplan
  • Kurs “Strategiczny Start”
  • Podcast
  • Sklep
  • 0 produktów
  • Książki

Book Club // “Zakamarki Marki” – Paweł Tkaczyk

  • Kasia Pszonicka
  • 20 czerwca 2014
Total
0
Shares
0
0
0
0
0

Temat szeroko rozumianego marketingu był jedynym, w którym nie czułam się pewnie podczas pisania postów z serii DIY Business. Z resztą, przyznałam się do tego we wspomnianym poście i zrezygnowałam z formy „poradnikowej” na rzecz zwrócenia Wam uwagi na kilka istotnych tematów i kilka osób, od których wiele możecie się nauczyć. Wśród nich był Paweł Tkaczyk, którego najpierw poznałam i doceniłam jako blogera piszącego między innymi o budowaniu marki, a dopiero później dowiedziałam się, że ma na koncie kilka książek. Nie trzeba było mnie dwa razy namawiać, przy okazji promocji na stronie wydawnictwa kupiłam sobie “Zakamarki marki” i zaczęłam lekturę… :)

Czemu akurat “Zakamarki marki”? Cóż, od dawna wiem, że marka to podstawa. Wy też pewnie wiecie, ale może nie zdajecie sobie z tego sprawy :) Pamiętacie jak w czasach szkolnych dzieciaki, które miały same piątki w jednym roku, w następnym miały łatwiej, bo “leciały na opinii”? Tak, to właśnie przykład wyrobienia sobie marki! Dziś robimy to samo – codziennie dokonujemy ocen ludzi i rzeczy na podstawie ograniczonej liczby informacji, które o nich posiadamy, a co ważniejsze – inni w międzyczasie oceniają również nas i nasze dzieła. Stąd, uważam, że głupotą byłoby zignorowanie tego faktu i niezapoznanie się z podstawową wiedzą na temat budowania marki, nie tylko osobistej :)

Kupując tego typu książki nie spodziewam się zbyt wiele, bardziej inspiracji i drogowskazów, niż kompletnej wiedzy – w końcu nawet na 200 stronach autor nie może zawrzeć całej wiedzy jaką ma na dany temat (a ja bym tyle chciała :)). Co dostałam tym razem?

DSC_6687

Co mówi wydawca?

“Na medycynie, polityce i marketingu znają się, jak wiadomo, wszyscy. I pewnie właśnie dlatego większość potencjalnie świetnych biznesów upada w ciągu pierwszych kilku lat działalności… Po prostu ich właściciele nie wiedzieli, zapomnieli albo pominęli rzeczy, na które obowiązkowo powinni zwrócić uwagę, budując swoją firmę. Na szczęście jest Paweł Tkaczyk. Napisał tę książkę, opierając się na swoich doświadczeniach wieloletniego praktyka marketingu. Przyprawił ją dużą dawką najaktualniejszej wiedzy na światowym poziomie.

Autor spisał po kolei wszystkie ważne kwestie, jakie Ty, Czytelniku — właścicielu firmy, pracowniku marketingu, specjalisto do spraw PR — powinieneś znać. Książkę możesz przeczytać od deski do deski, otrzymując solidną dawkę informacji podanych w przystępny, typowy dla praktyka sposób — bez tabel, wzorów i skomplikowanych klasyfikacji. Jeśli jednak wolisz, możesz też czytać książkę na wyrywki, wybierając zagadnienia, które najbardziej Cię interesują”

Forma

Zdecydowałam się na kupno w formie ebooka (pdf) z kilku powodów. Po pierwsze był tańszy i to sporo. Po drugie chciałam sprawdzić jak spisuje się iPad w roli czytnika. Po trzecie chciałam zacząć czytać książkę od razu. Czy jestem zadowolona z decyzji? Bardzo. Nie jestem wielką fanką książek w wydaniu elektronicznym, ale powoli się do nich przekonuję. To, że zanim papierowy egzemplarz zdążyłby dojść ja już mogę mieć je przeczytane ma decydujące znaczenie :)

Zawartość

Gdy doszłam do końca książki nasunął mi się jeden główny wniosek: tytuł “Zakamarki marki” trochę zawęża oczekiwania co do faktycznej zawartości. Siadasz do niej, spodziewasz się trochę sztywnego teoretycznego wywodu o markach, informacji jak ją budować krok po kroku, a tu się okazuje, że autor pisze do Ciebie takim językiem jakbyście rozmawiali przy kawie i spokojnie oświeca Cię w zakresie podstawowych aspektów, o których powinieneś pamiętać przy uprawianiu szeroko pojętego marketingu (czy to dbając o markę osobistą czy Twojej firmy). Książka ta zdecydowanie daje więcej niż obiecane informacje o budowaniu marki!

Fragment tej książki możecie przeczytać za darmo tutaj. Ze spisem treści książki możesz zapoznać się tutaj.

DSC_6689

Wydaje mi się, że nie jest to podręcznik do nauki budowania marki. Osoba, która zajmuje się taką działalnością profesjonalnie mogłaby wręcz powiedzieć, że ta książka jest niekompletna i napisana “po łebkach” (podejrzewam, że to właśnie od takich czytelników pochodzą te nieliczne(!) negatywne komentarze na stronie wydawnictwa…).

Dla Was jednak, moi Drodzy Czytelnicy, czyli dla osób, które są zajęte ważniejszymi rzeczami niż rozmyślanie o budowaniu marki (tak, są takie np. nic Ci po marce jeśli w Twoim sklepie nie ma towaru albo brakuje pracownika, który ma świadczyć usługę :)) ta książka jest do-sko-na-ła! Uważam, że jest ona fantastycznym dopełnieniem serii DIY Business: jest utrzymana w podobnym języku (prostym, bez zbędnego żonglowania profesjonalnymi pojęciami), porusza tylko sprawy najważniejsze oraz sygnalizuje rzeczy, na które bezwzględnie należy zwrócić uwagę! Jest to książka absolutnie dla każdego komu kwestie marketingu, wizerunku i budowania marki nie są obojętne!

Na koniec powiem Ci tak – mając tę książkę masz szczęście. Nie musisz myśleć o wielu rzeczach, bo autor pomyślał o nich za Ciebie i podaje Ci je w zrozumiałej formie pisanej, do której możesz wrócić gdy tylko zechcesz je wprowadzić w życie (albo ulepszyć te, które istnieją). Czy polecam? Tak, jak najbardziej! To mała inwestycja, która może Ci się zwrócić wielokrotnie!

PS. Mam dla Was świetną wiadomość! Na stronie wydawnictwa Onepress trwa właśnie promocja (kończy się 20.06, czyli dziś!) w ramach, której możecie kupić 2 ebooki w cenie 1! To znaczy, że kupując książkę “Zakamarki Marki” Pawła Tkaczyka możecie w tej cenie wybrać sobie jeszcze jedną dowolną książkę w wydaniu elektronicznym! Ja zrobiłam sobie przyjemność i kupiłam dwie pozycje (tę i tę), na które od dawna miałam ochotę, ale skutecznie odstraszała mnie wysoka cena. Jak tylko je przeczytam dam Wam znać czy są godne polecenia :)

A i jeszcze bym zapomniała! Link do bloga autora książki – Pawła Tkaczyka znajdziecie w kolumnie po prawej, na samym dole :) Miłego (zaczytanego) weekendu!

Total
0
Shares
Podziel się 0
Pin it 0
Wyślij 0
Wyślij 0
Wyślij 0
Przeczytaj również
ksiazki biznesowe
Czytaj dalej

Książki biznesowe, które naprawdę warto znać!

ksiązki o kreatywności
Czytaj dalej

BookClub // 4 książki o kreatywności, które musisz przeczytać

Czytaj dalej

BookClub // “Jak zostać przedsiębiorcą?”

Subskrybuj
Powiadom o

1 Komentarz
Inline Feedbacks
View all comments
Książkowa wishlista dla przedsiębiorczych
8 lat temu

[…] Znowu Paweł Tkaczyk? Nic nie poradzę na to, że jest to kolejna świetna pozycja na mojej liście, a sam Paweł zna się na rzeczy jak mało kto. Ja tymczasem, nie chcąc powtarzać oczywistości, polecam wpis Kasi z recenzją tego tytułu. […]

Odpowiedz
MarcinDl
9 lat temu

“Metoda Lean StartUp” bardzo fajna była. Mogłaś dać znać, to bym się podzielił nią.

Jak Ci się czyta na tablecie? Mnie okropnie, nawet jak sobie ustawię czarne tło. Na Kindle poszło mi duużo szybciej i skuteczniej. :)

Odpowiedz
Kasia Pszonicka
9 lat temu
Reply to  MarcinDl

Ja miałam takie starsze Kindle i jakos za nim nie przepadałam. Dałam koleżance weterynarce w zamian za opiekę nad moimi kotami :)) Na iPadzie czyta mi się super, głównie dlatego, że lubię mieć wszystko w jednym – coś czytam, coś chcę zgooglować, od razu mogę sobie sprawdzić i tak dalej. Chociaż fakt, że ekran trochę męczy oczy, ale w sumie rzedko czytam na nim coś tak długo, by mi to przeszkadzało. Poza tym to zawsze jedno urządzenie do noszenia, a nie 2 (już wystarczy, że telefony mam czasem 3 :)) Co do Lean StartUp – bardzo dziękuję za ofertę :)… Czytaj więcej »

Odpowiedz
MarcinDl
9 lat temu
Reply to  Kasia Pszonicka

A za pomocą jakiej aplikacji czytasz? Masz jakąś taką, że jak zaznaczasz cytaty, robisz zakładki i tagi, to potem to łatwo możesz na komputerze zobaczyć i zarządzać tym?

Rubrykę z książkami które masz i które chciałabyś mieć możesz zrobić, łatwo do wymiany będzie (choć ja mam głównie ebooki).

Odpowiedz
Kasia Pszonicka
9 lat temu
Reply to  MarcinDl

Wybacz, że odpowiadam tak późno! Czytam w domyslnej iBooks, robię zakładki, ale nie oglądam tego potem na komputerze chociaż na nim też iBooks mam i chyba nawet coś się synchronizuje :)

Odpowiedz
Paweł Tkaczyk
9 lat temu

Dzięki wielkie za miłe słowa :)

Odpowiedz
Kasia Pszonicka
9 lat temu
Reply to  Paweł Tkaczyk

Dzięki za dobrą książkę! :)

Odpowiedz
Anna Tabak
9 lat temu

No to już chyba wiem na co pójdzie moja niewykorzystana karta podarunkowa do Empiku :) męczyłam niedawno kilka książek na temat marketingu wypożyczonych w uczelnianej bibliotece, ale niestety były napisane takim językiem, że nie mogłam przebrnąć. Jakbym się uczyła do egzaminu :P za to Pawła mogę czytać :)

Odpowiedz
Kasia Pszonicka
9 lat temu
Reply to  Anna Tabak

Z tą książką szybko Ci pójdzie! Daj znać czy też Ci się spodobała :)

Odpowiedz
Agata Muszyńska
9 lat temu

Świetnie, że na rynku pojawiają się pozycje książkowe, które nie są napisane “sztywnym” językiem, tylko może być tak, jak napisałaś – jakbyśmy siedzieli z autorem przy kawie. Czekam na książkę, nie wybrałam elektronicznej formy, więc muszę uzbroić się w cierpliwość. :)

Odpowiedz
Beata Redzimska
9 lat temu

Dzieki Kasiu, notuje sobie tytul (bo o panu Tkaczyku slyszalam jako o blogerze) i do ksiazki postaram sie dotrzec. Pozdrawiam Beata

Odpowiedz
Dobre Geny
9 lat temu

Skuszona :) kupię :)

Odpowiedz
Jak ona to robi
9 lat temu

Ach ten Pawełek :) Wszytko co napisałaś to jest prawda. Byłam na jego wykładzie I stwierdzam ,że ma chłopak dar do budowania napięcia;)

Polecam też książkę “Scrum” i “Siła nawyku”
Trzeba zrobić giełdę książek :)

Odpowiedz
Pobierz za free
Instagram
Najnowsze posty
  • 4 najlepsze rzeczy jakie zrobiłam dla siebie w 2021 r. – Podsumowanie
  • działalność nierejestrowana poradnik
    Działalność nierejestrowana w 2021 – limit, koszty, VAT i inne
  • generatory nazw biznesow firm
    Generatory nazw firm, które warto wypróbować!
  • ksiazki biznesowe
    Książki biznesowe, które naprawdę warto znać!

Sklep dostępny jest pod adresem www.kasiapszonicka.pl/sklep

Regulamin zakupów
Polityka prywatności

Sklep prowadzi:
Watermelon123 Sp. z o.o.,
al. J. Piłsudskiego 92,
92-202 Łódź,
NIP 728-283-66-28,
REGON 382858959, KRS 0000777448

Input your search keywords and press Enter.