Kasia Pszonicka
  • Blog
  • Jednostronicowy Biznesplan
  • Kurs “Strategiczny Start”
  • Podcast
  • Sklep
  • 0 produktów
Kasia Pszonicka
11K
3K
665
242
Kasia Pszonicka
  • Blog
  • Jednostronicowy Biznesplan
  • Kurs “Strategiczny Start”
  • Podcast
  • Sklep
  • 0 produktów
  • Biznes
  • Organizacja

Jak zrobić dobrą kampanię crowdfundingową?

  • Gość
  • 27 maja 2015
Total
0
Shares
0
0
0
0
0

W ramach prezentowania na blogu ciekawych gości, chciałabym zaprosić Was dziś na post Moniki, której historię mogliście przeczytać już tutaj – w serii “Historie Waszych biznesów”.

Monika prowadzi portal crowdfundingowy Ideowi.pl, świetnie zna się na tym, coraz popularniejszym, sposobie pozyskiwania środków na prowadzenie działalności i dziś trochę Wam o nim opowie!

Zapraszam do lektury!


Mimo, że teoretycznie pozyskanie środków z finansowania społecznościowego wydaje się najłatwiejsze spośród innych metod pozyskiwania kapitału, to jednak nie jest to tak proste, jak może się wydawać. Niektórzy myślą, że wystarczy wrzucić kampanię i zaraz znajdą się ludzie, którzy wesprą projekt. Jest to podobne bardzo myślenie do osób, które zakładają biznes i myślą, że teraz wszyscy będą walić oknami i drzwiami by kupić ich produkty. Otóż w każdym przypadku trzeba się trochę napracować, zanim osiągnie się sukces. Nie tylko trzeba włożyć trochę pracy w samą prezentację projektu, ale również w promocję tej kampanii. Dziś o tym, jak to zrobić dobrze.

Na początku trzeba koniecznie powiedzieć, że kampania crowdfundingowa to jest najzwyklejsza propozycja kupna czegoś fizycznego – produktu lub usługi. Tak naprawdę niewiele jest osób, które dadzą pieniądze tylko dla samej idei – większość oczekuje, że dostanie za to coś sensownego. Dlatego też dużo zależy od tego, jakie oferujemy nagrody w zamian za wsparcie. Jeśli załóżmy, chcesz stworzyć produkt, który ułatwia życie, to w swojej kampanii masz możliwość zaoferowania “przedsprzedaży” tego produktu, zanim ruszy jego faktyczna, masowa produkcja. W ten sposób można sprawdzić, czy produkt, który chcesz wyprodukować, faktycznie ma szansę się sprzedać – to idealny sposób na to, by zweryfikować sens pomysłu zanim wtopisz w to oszczędności życia.

Oczywiście jeśli Twój produkt kosztuje 200 zł, to w kwocie wsparcia 20 zł nie opłaca się go sprzedawać – w zamian za to można zaoferować coś innego, np. kubek reklamowy bądź koszulkę. W każdym razie trzeba pamiętać, aby w każdej kwocie nagroda była na tyle interesująca i ekskluzywna, by ktoś chciał to kupić.

Jak poprowadzić dobrze kampanię crowdfundingową i zebrać pieniądze ?

1. Produkt/usługa musi być niezwykle interesująca

Twój projekt ocenia społeczność – to są zupełnie obcy ludzie, którzy po raz pierwszy widzą Ciebie i to, co chcesz zrobić. Musisz więc sprawić, że ci ludzie będą podekscytowani Twoim produktem, że zarażą się Twoim entuzjazmem i będą widzieć w nim realną korzyść dla siebie. Ci ludzie muszą chcieć tak samo jak Ty, aby ten produkt powstał. I muszą chcieć go kupić.

2. Stwórz opowieść

Jest to trochę podobne do budowania marki firmy – tutaj tak samo musisz zdecydować jaki jest Twój cel, do kogo kierujesz swój produkt i jaki problem ludzi rozwiązujesz. Musisz przetłumaczyć swoje marzenie na opowieść, którą ludzie kupią. Skup się na ludziach, którzy będą to od Ciebie kupować, nie na sobie. Czyli dialog zamiast monologu. Powinieneś to również opakować ciekawym wizerunkiem i intrygującym opisem – użyj prostych słów, dobrej jakości zdjęć, ciekawych grafik lub filmu video. Pokaż siebie lub zespół i opowiedz, skąd się wziął pomysł, jak zamierzasz go zrealizować i jaką korzyść będą z tego mieli ludzie. Unikaj niepotrzebnych szczegółów technicznych – pisz językiem prostym i zrozumiałym – tak, aby było dokładnie wiadomo, o co chodzi w Twojej idei. Może to wymagać drobnych inwestycji – np. zlecenie grafik lub montażu video. Ale jest to inwestycja warta zachodu, jeśli w zamian za to masz dostać o wiele większe pieniądze na dalszy rozwój.

Podsumowując, co powinna zawierać Twoja kampania:
– Film video
– Dobrze napisany, zrozumiały tekst
– Ewentualne wcześniejsze sukcesy (jeśli były)
– O co chodzi w Twoim pomyśle i jak zostaną użyte środki, które zdobędziesz
– Jakie są nagrody w zamian za wsparcie?
– Ładne i czytelne grafiki lub zdjęcia (np. infografika)

3. Zaplanuj szczegółowo kampanię

Aby kampania dotarła do jak największej liczby osób, musisz cały czas myśleć o jej promocji. W końcu czas jest ograniczony. Napisz maile do swoich znajomych, rodziny, potencjalnych klientów. Wyślij informację prasową do portali, które piszą o podobnych rzeczach. Umieść informację na Facebooku, Twitterze i innych portalach. Zorganizuj jakąś akcję w swoim mieście, uczestnicz w różnego rodzaju wydarzeniach, gdzie pozwolą Ci powiedzieć kilka słów o swoim projekcie. Pomyśl nad jakąś kreatywną kampanią viralową. Skontaktuj sie z wpływowymi blogerami i zainteresuj ich swoim pomysłem. Stwórz jakąś historyjkę wokół swojej idei, dodatkowe filmy na YouTubie. Ważne by być kreatywnym i cały czas obecnym w mediach i portalach społecznościowych ( bez przerwy pisz o postępach w projekcie, o publikacjach, które pojawiają sie na Twój temat, o tym co nowego wymyśliłeś itp.)

4. Zrób oszałamiający film

Statystyki pokazują, ze kampanie, które miały film video, najczęsciej kończyły sie sukcesem. Wiele osób też woli obejrzeć krótki film, niż czytać cały opis. Dlatego warto zastanowić się nad interesującym filmem, w którym wyjaśniasz ideę oraz korzyści ze wsparcia. Równocześnie pokazujesz siebie, przez co ludzie nabierają więcej zaufania widząc realną osobę. Taki film nie musi być super profesjonalny, można zrobić go telefonem – ważne tylko, żeby przygotować ładne tło i aby obraz z dźwiękiem były dobrej jakości. Reszta zależy od Twojej kreatywności.

5. Bądź obecny i wyjaśniaj wszystkie pytania

Umieszczenie kampanii wiąże sie z tym, że ludzie mogą pytać o dodatkowe rzeczy. Cały czas odpowiadaj rzeczowo na wszystkie pytania tak szybko, jak tylko się da. Dodawaj aktualizacje do projektu, jeśli dzieją się nowe, ciekawe rzeczy. Słuchaj feedbacku od ludzi, ale pozostań wierny swojej wizji. Ty musisz cały czas w 100% wierzyć w swój pomysł – tylko wtedy uwierzą w niego inni.

Jeśli masz pomysł, co jeszcze można zrobić, aby wzmocnić kampanię, napisz w komentarzu poniżej!


monika

Monika Loryńska

Mówi o sobie, że nie “chodzi” do pracy, bo jej praca jest jej pasją. Od 8 lat prowadzi agencję marketingową (www.pixelpr.net), która doradza klientom jak się promować, aby zwiększyć sprzedaż, a ponadto rozwija platformę crowdfundingową www.ideowi.pl. Uwielbia marketing, blogowanie, podróże i .. fretki :)

Total
0
Shares
Podziel się 0
Pin it 0
Wyślij 0
Wyślij 0
Wyślij 0
Przeczytaj również
Czytaj dalej

4 najlepsze rzeczy jakie zrobiłam dla siebie w 2021 r. – Podsumowanie

działalność nierejestrowana poradnik
Czytaj dalej

Działalność nierejestrowana w 2021 – limit, koszty, VAT i inne

generatory nazw biznesow firm
Czytaj dalej

Generatory nazw firm, które warto wypróbować!

Subskrybuj
Powiadom o

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Kasia - Po Sukces Na Szpilkach
7 lat temu

Bardzo się cieszę z tego wpisu! Razem z koleżanką niebawem będziemy się starać o dofinansowanie naszego programu W Poszukiwaniu Sukcesów. Przygotowałyśmy już filmik promocyjny i pomysły upominków dla osób, które będą dokonywać wpłat. Chcemy przygotować jak najlepszą kampanię, żeby zebrać potrzebną kwotę, dlatego bardzo przydadzą nam się wskazówki Moniki!

Odpowiedz
Monika Loryńska
7 lat temu
Reply to  Kasia - Po Sukces Na Szpilkach

Mega się cieszę i życzę powodzenia!

Odpowiedz
Daniel
7 lat temu

Idealnie! Właśnie przygotowuję swoją kampanię :)

Odpowiedz
Monika Loryńska
7 lat temu
Reply to  Daniel

Super, mam nadzieję, że się przydało :)

Odpowiedz
Natalia Wisniewska
7 lat temu

Super wskazówki, dzięki!

Odpowiedz
Monika Loryńska
7 lat temu
Reply to  Natalia Wisniewska

Proszę bardzo :)

Odpowiedz
Pobierz za free
Instagram
Najnowsze posty
  • 4 najlepsze rzeczy jakie zrobiłam dla siebie w 2021 r. – Podsumowanie
  • działalność nierejestrowana poradnik
    Działalność nierejestrowana w 2021 – limit, koszty, VAT i inne
  • generatory nazw biznesow firm
    Generatory nazw firm, które warto wypróbować!
  • ksiazki biznesowe
    Książki biznesowe, które naprawdę warto znać!

Sklep dostępny jest pod adresem www.kasiapszonicka.pl/sklep

Regulamin zakupów
Polityka prywatności

Sklep prowadzi:
Watermelon123 Sp. z o.o.,
al. J. Piłsudskiego 92,
92-202 Łódź,
NIP 728-283-66-28,
REGON 382858959, KRS 0000777448

Input your search keywords and press Enter.