Wiadomo, że najlepszym sposobem na oszczędzanie jest zarabianie i gdzie jak gdzie, ale w biznesie ta zasada działa doskonale, ale… są w niej pułapki!
A właściwie jedna całkiem spora i konkretna.
Jeśli masz pieniądze na start i początkowe inwestycje to wszystko fajnie. Liczysz zwrot na inwestycji, wyciągasz z portfela potrzebną sumę pieniędzy i czekasz aż wszystko wróci do Ciebie z nawiązką. Ale co jeśli Twoje środki na start są niewielkie? Czy to skutecznie zamyka drogę do rozwoju biznesu online?
Czy naprawdę potrzebujesz inwestować w te wszystkie drogie narzędzia by prowadzić biznes online?
Oczywiście, że nie!
Skąd to wiem? Nawet nie pytaj mnie ile wydałam na eksperymenty w mojej działalności… :) Małą próbkę i moją historię tworzenia kursu online, który dziś wiem, że mogłam zbudować za darmo przeczytasz tutaj (klik).
W tym poście zdradzę Ci gdzie jeszcze możesz zaoszczędzić pieniądze w biznesie online!
Budowa strony internetowej
Dla mnie jeden z najprzyjemniejszych elementów działalności online, do tego stopnia, że czasem myślę, że ja – prawnik, minęłam się z powołaniem i równie dobrze mogłam zostać programistką :)
Wiem, może Ty nie podzielasz mojego entuzjazmu i zwlekasz z wystartowaniem z biznesem w sieci zbierając fundusze na budowę własnej strony internetowej, ale uwierz mi – możesz zrobić to samodzielnie! I to wcale nie dużym kosztem czasu. Bez specjalnie zaawansowanej wiedzy technicznej.
Przeczytaj mój poradnik Jak zrobić stronę internetową? (klik), w którym za darmo opisuję krok po kroku drogę do fundamentu biznesu w sieci!
Ile oszczędzasz?
Od 1000 złotych do nawet kilku tysięcy!
Sklep internetowy
To taka trochę wyższa szkoła jazdy jeśli chodzi o strony internetowe. Bo sklep to nie tylko wygląd zewnętrzny, ale przede wszystkim to co za nim stoi, czyli system obsługi zamówień. Dlatego ceny za wykonanie dedykowanego sklepu mogą osiągnąć nawet… kilkadziesiąt tysięcy złotych! Kosmiczna kwota prawda? Na szczęście jest Shoplo!
To platforma do tworzenia i prowadzenia sklepów internetowych, na której stoi mój sklep. Moim zdaniem najlepsza na polskim rynku, przynajmniej dla początkujących, ale z tego co wiem duzi gracze też sobie chwalą :) I nie ma tu znaczenia czy zamierzasz posiadać w nim 2 produkty czy chcesz zapełnić go kilkudziesięcioma.
Uwaga! Świetnie śmiga z produktami elektronicznymi :)
Plusy posiadania sklepu na Shoplo:
– tanie rozwiązanie (już od 49 złotych netto miesięcznie – wystarczający, baaardzo dobry pakiet!)
– 15 dni darmowego okresu testowego (bez zobowiązań) – kliknij tutaj
– łatwy w samodzielnej obsłudze. Trzeba się do niego chwilę przyzwyczaić (akurat te 2 tygodnie za free :)), ale po tym czasie wszystko idzie jak bułka z masłem!
– genialnie piękne darmowe szablony! W cenie abonamentu dostajesz kilkanaście opcji do wyboru – jedna lepsza od drugiej. Nie musisz wiedzieć nic o kodowaniu!
– podstawowa najtańsza wersja daje bardzo dużo ciekawych i zaawansowanych możliwości.
– bogata baza wiedzy
– bardzo dobra pomoc i wsparcie techniczne! Szczególnie cenię sobie ich szybkość odpowiedzi oraz trafność udzielanych porad.
Poza tym Shoplo bardzo dba o biznesy swoich klientów i przygotowuje sporo materiałów edukacyjnych o e-commerce. Jeśli chcesz przetestować ich konto to na początek polecam lekturę darmowego poradnika 100 sposobów na pierwszą sprzedaż. I w międzyczasie konfigurowanie sklepu krok po kroku.
Ile oszczędzasz?
Przynajmniej kilka tysięcy złotych, a nawet kilkadziesiąt!
Platforma do webinarów
Kiedy zdecydujesz się prowadzić biznes online, przygotuj się, że ceny niektórych narzędzi mogą sprawić, że spadniesz z krzesła! Doskonałym przykładem są tu platformy do webinarów. Nie są to jednak pieniądze płacone za nic!
Webinary i inne transmisje na żywo dają doskonałe efekty w biznesie online! Świetnie budują kontakt z potencjalnymi klientami, doskonale dbają o komunikację i przede wszystkim – sprzedają jak szalone! Widzę to sama po sobie – to naprawdę dobra inwestycja zarówno czasu jak i środków.
Wiedząc to wszystko, długo chodziło za mną zrobienie pierwszego webinaru. Miałam niestety dwa problemy:
1) bałam się transmisji na żywo
2) cena narzędzia do prowadzenia webinarów była dla mnie zbyt wysoka.
Co zrobiłam? Paradoksalnie, ze strachem przed nagraniem rozprawiłam się na końcu. Po prostu zaplanowałam webinar, zadbałam o organizację w najmniejszym szczególe i… wskoczyłam na głęboką wodę.
Priorytetowo zajęłam się większym problemem, czyli kwestiami technicznymi. I jak pewnie się domyślasz po tytule posta, nie – nie zapłaciłam za platformę :) Udało mi się na niej zaoszczędzić 100% ceny. Jak? Zrobiłam ją sama!
I było to bardzo proste, aczkolwiek wymagające wiedzy technicznej i doświadczenia w WordPressie. Na pewno byłoby mi łatwiej gdyby ktoś pokazał mi sprawdzone sposoby jak to zrobić i przetarł szlak.
Zobacz jak samemu zbudować platformę do webinarów!
Jeśli Ty też chcesz prowadzić transmisje “na żywo” albo webinary i nie chcesz płacić kilku tysięcy złotych rocznie za platformę (tak! Tyle to kosztuje…) to mam dla Ciebie doskonałą propozycję! Ola Gościniak nauczy Cię jak zrobić sobie własną platformę prawie bez nakładu środków!
Właśnie trwają zapisy na jej kurs wideo, w którym krok po kroku pokazuje jak zbudować platformę webinarową!
Przyznam, że to u niej podpatrywałam niektóre rozwiązania dla siebie, także bez wahania polecam Ci ją jako osobę, która zna się na rzeczy! Nie znajdziesz drugiej takiej osoby, która ma takie doświadczenie w transmisjach na żywo i jednocześnie zna się na sprawach technicznych.
Ile oszczędzasz na samodzielnie zrobionej platformie?
Około 500 dolarów rocznie, czyli przez 3 lata prowadzenia biznesu online prawie 6 000 złotych!
Grafiki w Canva
Kwestie estetyczne prowadzenia biznesu online to chyba coś co blokowało moje działania najmocniej. Wiedziałam, że strona wizualna musi być spójna, ale nie wiedziałam jak to wprowadzić inaczej niż zatrudniając grafika. Jak pewnie nie muszę Ci dodawać, nie miałam budżetu na taką inwestycję, więc było średnio. Dopóki nie odkryłam… Canva!
Według mnie to jedyne słuszne narzędzie do własnoręcznego tworzenia materiałów graficznych. Jest bardzo proste, nie wymaga żadnej wiedzy z projektowania (co najwyżej dobrego oka do tego co ładne a co nie) i zrobisz w nim właściwie wszystko czego potrzebuje Twój biznes w sieci. I najważniejsze, że posiada setki szablonów do wszystkiego, więc Ideał!
Ile oszczędzasz?
Przynajmniej kilkaset złotych, jak masz dobre oko i stworzysz sobie całą identyfikację wizualną to nawet od dwóch tysięcy wzwyż!
Szczerze mówiąc? Te 4 punkty to dopiero początek! Magia biznesu online polega na tym, że masz do wyboru setki narzędzi, które mogą Cię wspomóc, ale tylko kilka z nich jest totalnie niezbędnych do zakupu. Mnóstwo możesz zrobić samodzielnie inwestując czas zamiast pieniędzy!
To jak? Rozwiałam jakieś Twoje wymówki by zacząć? :)
Z tego co wiem to logo nie można w niej projektować, odnośnie innych musisz doczytać w licencji :)
Wymaga to dużo pracy, ale potwierdzam da się! :)
Dzięki za miłe słowa i polecenie Kochana <3
Cała przyjemność po mojej stronie!
Można się zdziwić, jaką kwotę da się zaoszczędzić przy prowadzeniu własnych projektów :) Bardzo fajny artykuł!