Jeśli obserwujecie blogową stronę na Facebooku, pewnie wiecie, że udostępniałam tam już link do dzisiejszego projektu. Aż tak mi się on jednak spodobał, że postanowiłam zadać jego twórcom kilka pytań!
Za niezwykłe w Explorer’s Atlas uważam 2 rzeczy. Po pierwsze: udaną na kampanię na Kickstarterze (koniecznie zobaczcie ich stronę! Wzór do naśladowania gdybyście zdecydowali się pozyskiwać fundusze przez crowdfunding!). Po drugie: niesamowity produkt! Widzę oczami wyobraźni jak każdy gość w moim domu, zamiast w telewizor, wpatruje się w tę mapę! Widzę też siebie, która czyta ją przy myciu zębów (rzadko robię to w łazience – lubię chodzić ze szczoteczką po domu). Widzę też kilka innych fajnych sytuacji z ta mapą w roli głównej!
I jestem coraz bliżej zamówienia – mimo, że posiadanie czegokolwiek o wymiarach 200 na 120 cm jak się mieszka na emigracji to średni pomysł :) Nawet mój mąż nie powiedział na wieść o niej typowego “oszalałaś”, także ma ona naprawdę duże szanse u nas zamieszkać!
Więcej o projekcie przeczytacie poniżej oraz na stronie jego kampanii na Kickstarter!
Kasia: Wasz projekt, czyli…
Zuzia z teamu EA: Explorer’s Atlas to seria niezwykłych map ściennych, które stworzyłam razem z moim mężem i bratem. Nasz produkt odróżnia się od map, które znamy z dzieciństwa tym, że zawiera w sobie wielką wartość edukacyjno-inspiracyjną w postaci najbardziej interesujących faktów i ciekawostek o naszym świecie. W konturach poszczególnych państw umieściliśmy teksty, ikony, wykresy i słynne trasy historyczne, które opowiedzą użytkownikowi o naturze, historii, ekonomii, kulturze czyli wszystkim tym, co nowoczesny człowiek powinen wiedzieć o swojej planecie.
Gdy pojawił się pomysł na stworzenie map Explorer’s Atlas, byliśmy w przełomowym momencie naszego życia. Ja właśnie skończyłam malarstwo na ASP, mój mąż dopiero co zrezygnował z kariery w funduszu inwestycyjnym a brat pracował w agencji reklamowej. Wszyscy kochaliśmy podróże, mapy oraz wszelkie ciekawostki geograficzne i postanowiliśmy połączyć nasze pasje w jeden produkt.
K.: Wiem, że szukaliście finansowania kampanii na portalu crowdfundingowym Kickstarter. Co zdecydowało, że zdecydowaliście się właśnie na to rozwiązanie? Mieliście już w tym jakieś doświadczenia?
Z.: Od zawsze chętnie wspieraliśmy projekty Kickstarterowe. Można tam znaleźć naprawdę ciekawe i nowoczesne produkty a przy okazji wesprzeć przedsiębiorców, którzy próbują stworzyć coś z niczego. Dlatego gdy pojawiła się idea stworzenia map Explorer’s Atlas, platforma ta była naturalnym adresem pod którym zapukaliśmy.
Uważamy, że crowdfunding ma tak naprawdę same mocne strony z czego dwie, które dla nas były najbardziej istotne. Po pierwsze, pozwala rozpocząć sprzedaż bez gromadzenia zapasów produktu czyli idealnie dopasować podaż do popytu. Oprócz tego jest świetnym kanałem dotarcia do konsumentów.
K.: Wasze mapy są naprawdę fantastyczne! Jak wyglądała droga od pomysłu do realizacji pierwszych produktów?
Z.: Pomysł pojawił się w jednej z naszych głów zupełnie niespodziewanie. Wcześniej nigdy nie mieliśmy nic wspólnego z produkcją map. Pierwszym krokiem było sprawdzenie tego, czy na rynku nie istnieje nic podobnego, ponieważ zależało nam na tym, aby nasz pierwszy biznes był unikalny. Następnie nieśmiało rozpoczęliśmy poszukiwanie ciekawostek, które moglibyśmy umieścić na naszej mapie i szybko okazało się, że jest ich niezliczona ilość! W międzyczasie jedno z nas rozpoczęło prace nad projektem graficznym i tak to wszystko powstało. Video i zdjęcia zrobili nasi znajomi za symboliczne wynagrodzenie.
Najtrudniejszą częścią był wybór papieru i kolorów druku – zamawianie próbek znacznie przedłużało się w czasie. Ale śmiało możemy powiedzieć, że cały proces tworzenia map był dla nas wielką przyjemnością.
K.: Macie jakieś “złote rady” dla czytelników The Owner & Co., którzy chcieliby sfinansować swoje działania z crowdfundingu?
Z.: Przy planowaniu kampanii crowdfundingowej warto myśleć globalnie i stworzyć produkt anglojęzyczny, z potencjałem dotarcia do ludzi na całym świecie. Oprócz tego, dobrze zaplanować promocję, ponieważ na Kickstarterze nie osiągnie się dużej popularności bez dodatkowych działań marketingowych, głównie PR-u. Ale nasza najważniejsza rada to nie bać się tej formy finansowania i spróbować jak najszybciej!
K.: Zapytałabym o to co uważacie za największy sukces do tej pory, ale chyba znam odpowiedź :) Na Kickstarterze zdobyliście już ponad 100% finansowania! Co jeszcze chcielibyście osiągnąć?
Z.: Tak, rzeczywiście osiągnięcie 100% naszego w celu w dwa tygodnie od rozpoczęcia zbiórki to nasz mały sukces. Ale nie chcemy na tym poprzestać. W tym momencie dążymy do tego aby jak najwięcej osób usłyszało o Explorer’s Atlas i ta liczba wzrosła do 200%. Zostały nam jeszcze dwa tygodnie więc wierzymy w to, że się uda. A jeśli chodzi o dalszą przyszłość to kto wie, może pojawią się kolejne, tematyczne mapy z serii Explorer’s Atlas.
Więcej o projekcie przeczytacie na stronie jego kampanii na Kickstarter! Tam też możecie kupić sobie mapę! :)