Nazywam się Marta Ogrodowczyk – jestem architektem i właścicielką sklepu internetowego NOTEKA, o którym chciałam Wam dzisiaj opowiedzieć. Sklep oferuje artykuły biurowe o dobrym designie. Znajdziecie tu oryginalne notesy, notatniki, pióra, długopisy i inne przedmioty, które przydają się w codziennej pracy i organizacji. Niektórymi z motywów, które zainspirowały mnie do założenia Noteki była zaszczepiona przez rodziców miłość do papieru i kredek, wywołane przez studia upodobanie do designu i dobrze zaprojektowanych przedmiotów, zachwyt podobnego typu zagranicznymi sklepami stacjonarnymi, a także luka w dotychczasowo dostępnych w Polsce designerskich artykułów biurowych.

Noteka - Historie Waszych biznesów

NIECIERPLIWE POCZĄTKI

NOTEKĘ założyłam w ramach jednoosobowej działalności gospodarczej, a tworzę ją z nieocenioną pomocą najbliższych, bez których na pewno nie udałoby mi się jej rozwinąć w takim stopniu w tak krótkim czasie. Sklep ruszył w listopadzie 2015 roku, ale ten pomysł od dłuższego czasu chodził mi po głowie. Już w wakacje w celu jego weryfikacji założyłam profil na FB – 1000 pięknych artykułów do biura. Postanowiłam, że otworzę sklep jeżeli do końca roku profil zgromadzi przynajmniej 500 osób. Na początku jesieni obserwowało go około 300 osób, a ja… nie chciałam już dłużej czekać!

Punktem, który jeszcze przez jakiś czas trzymał mnie w blokach startowych, była nazwa sklepu. Miała być prosta, budzić skojarzenie z artykułami biurowymi i dobrze brzmieć nie tylko w polskim języku. Szukałam jej bardzo długo – myślałam, kombinowałam i robiłam ankiety wśród znajomych. Czytałam mnóstwo internetowych poradników, próbowałam nawet z generatorami nazw i krzyżówkowymi słownikami. :) Ku mojej wielkiej radości któregoś dnia nazwa przyszła do mnie sama. Miałam już punkt zaczepienia i od razu zabrałam się do projektowania logo oraz identyfikacji graficznej (poza Architekturą na Politechnice Łódzkiej, ukończyłam także podyplomowo Projektowanie Graficzne na łódzkim ASP, miałam więc podstawową wiedzę w tym temacie).

Etap związany ze stroną wizualną biznesu poszedł wyjątkowo gładko, a sama identyfikacja okazała się trafna. Często otrzymuję pochlebne opinie na ten temat, co ogromnie mnie cieszy! Po aprobacie znajomych i rodziny wykupiłam szybko domenę, na której stworzyłam stronę informującą o NOTECE. Jeszcze przed założeniem działalności wstępnie przetarłam szlaki wysyłając maile do producentów, których produkty chciałam mieć w sklepie, informując ich o planach dotyczących przedsięwzięcia i pytając o chęć współpracy. Aby zaprezentować się profesjonalnie czekałam z tą fazą do momentu opracowania identyfikacji – e-mail z domeny sklepu zawierający logo oraz link do strony wyglądał w mojej ocenie bardziej przekonywująco. Otrzymałam bardzo pozytywny odzew od dostawców, z którymi ponownie skontaktowałam się po założeniu DG.

Noteka - Historie Waszych biznesów

WYJĄTKOWOŚĆ OFERTY

Bardzo starannie przeszukuję rynek w celu znalezienia wyjątkowych produktów, które będą cieszyć oko, a przy tym będą starannie wykonane z użyciem materiałów doskonałej jakości. Poświęcam na to naprawdę dużo czasu. Ciągle szukam kolejnych producentów bacznie śledząc najnowsze trendy na biurowej i papierniczej scenie. Jednym z sukcesów jest wprowadzenie na polski rynek niedostępne wcześniej marki. NOTEKA jest jedynym sklepem w Polsce, który oferuje produkty marek 365notebook, Zenith, Coccoina, NOTEM czy Tools to Liveby. Stawiam też na innowację i niestosowane dotąd rozwiązania – przez sklep internetowy można nabyć unikalne notesy Oprawa Treści – warto szczególnie zwrócić na nię uwagę, ponieważ każdy z notatników ma niepowtarzalną i jedyną w swoim rodzaju okładkę – to swego rodzaju efemerydy. :)

DBAŁOŚĆ O DETALE

Poza pieczołowicie wyselekcjonowaną ofertą dokładam wszelkich starań, aby wizyta i korzystanie z usług NOTEKI było przyjemne dla odbiorców na wielu polach. Spójna grafika, miła dla oka strona internetowa i profile na portalach społecznościowych, jak i staranne pakowanie przesyłek – przykładam dużą uwagę do sposobu i stylu prezentacji produktów, zarówno online, jak i w momencie, w którym klient otwiera otrzymaną od nas paczkę. Przywiązuję do tego szczególną uwagę – przedmioty są zapakowane w elegancką bibułę i białe kartony oklejone specjalnymi naklejkami.

Noteka - Historie Waszych biznesów

SUKCESY

Moim największym sukcesem są uśmiechy na twarzach klientów i przemiłe komentarze, które otrzymuję na targach, mailowo lub w komentarzach. Dużym wyróżnieniem są dla mnie wzmianki o NOTECE, które pojawiają się w mediach – drukowanych i internetowych. O NOTECE można już było przeczytać między innymi na łamach Newsweeka, ELLE Decoration oraz na blogu Make Life Easier. Informacja o sklepie została też umieszczona w Katalogu Produktów i Usług Łódzkiego Sektora Kreatywnego.

PLANY NA PRZYSZŁOŚĆ

W planach oczywiście jest dalszy rozwój NOTEKI. Rynek artykułów biurowych nie jest łatwy, a jego wrogiem – jak każdego biznesu – jest stagnacja. Ciągły rozwój i zaskakiwanie klientów są wpisane w domenę NOTEKI. :) Szczegółów nie będę na razie zdradzać, ale mam nadzieję, że zarówno oferta, jak i pozostałe sfery działań jeszcze nie raz zaskoczą!

W najbliższym czasie planuję też wprowadzenie własnej linii produktów papierniczych i biurowych, których design będzie oparty między innymi na doświadczeniach pozyskanych w trakcie dwóch lat prowadzenia NOTEKI, w tym obserwacji klientów i ich preferencji zakupowych, jak i składanych zapytań. Pierwszym krokiem do realizacji tego celu było opublikowanie ankiety „Jak powinien wyglądać Twój idealny notatnik?”. Ankietę przesłałam w notekowym newsletterze, a także opublikowałam na profilu na FB oraz na tamtejszych grupach biznesowych. Wynik ankiety, który ucieszył mnie najbardziej to to, że jakość papieru naprawdę ma znaczenie!

Ankieta nadal jest otwarta, więc gdybyście mieli ochotę również podzielić się ze mną swoją opinią będę bardzo wdzięczna!

Zapraszam Was oczywiście na stronę NOTEKIwww.noteka.pl, a także na notekowe konta na Facebooku i Instagramie.

Chcesz pokazać się w serii Historie Waszych biznesów?

Nic prostszego! Napisz swoja historię, załącz zdjęcia, grafiki, co uważasz za stosowne i wyślij na adres kontakt@kasiapszonicka.pl! Więcej o tym na co zwrócić uwagę przy spisywaniu historii przeczytasz tutaj (kilknij!).

Masz już swój biznesplan?

Już ponad 3 700 zapisało się na newsletter i zachwyciło biznesplanem!

Dołącz do nich i ściągnij darmowy jednostronicowy biznesplan. Zacznij realizować swój pomysł od zaraz :)

Chcę zapisać się do newslettera, a co za tym idzie wyrażam zgodę na przesyłanie na mój adres e-mail informacji o nowościach, promocjach, produktach i usługach związanych z blogiem kasiapszonicka.pl.

I will never give away, trade or sell your email address. You can unsubscribe at any time.